„Tai būtų lyg įvairaus rimtumo ar nerimtumo pjesių ciklas. Vienas tokių siužetų atėjo į galvą panorėjus parašyti prancūziško tipo operą. Ne apie Prancūziją, bet turinčią prancūziško kvapo. Idėjai rutuliojantis aiškėjo, kad tai turėtų būti Prancūzijos karalių laikai, o kadangi dabar mums tie Prancūzijos karaliai atrodo panašūs, labai nesigilindamas pasirinkau Prancūzijos revoliucijos laikus ir gan teigiamus jos padarinius. Tada atminty iškilo vokiečių Veimaro revoliucija, Spalio ir visos kitos revoliucijos, Pietų Amerikos ir Karibų jūros baseino įvykiai ir jų padariniai. Atrodytų, demokratija yra labai gerai, pasaulio sandara susitvarkė, bet, perfrazuojant Liudviko XVI žodžius: kiek gyvuoja demokratija – 200 metų, o monarchija – jau 6000 metų. Ir kadangi demokratija gyvuoja labai neilgai, o Lietuvoje – dar trumpiau, kai net nesupranti, ar ji jau išsigimsta, ar dar nesusiformavo, tai kartais net nežinai, kaip reaguoti. O esant monarchijai visada buvo ką mylėti arba ką apkaltinti,“ - sako kompozitorius.

Veiksmas vyksta 1793 metų sausį Paryžiuje, Tamplio rūmų virtuvėje. Libretas – paties kompozitoriaus, jame panaudoti Alexandre’o Dumas tekstai. Marija Antuanetė ir Liudvikas XVI šoka tokį keistą šokį, viskam vadovauja virėjas, jis, beje, kartu verda sriubą, kuri turėtų būti skani, rašoma pranešime spaudai.

Tai, kad opera statoma kūrybingos komandos – dalyvaus dainuojantys aktoriai Audronė Paškonytė ir Evaldas Jaras, jiems ir dvylikai muzikantų diriguos Donatas Katkus, kuris gal ir pats dalyvaus veiksme, o kompozitoriaus bendramintis Jonas Arčikauskas šį kartą bus ir scenografas, ir kostiumų dailininkas, ir režisierius, – žada netradicinę fejeriją, kuri nežinia kada ir kur bus pakartota.

Spektaklis gal nebus labai ekstravagantiškas, bet nebus ir tradiciškas. Kadangi veiksmas vyksta paskutinę dieną prieš nukirsdinimą, dvylikos muzikantų dalyvavimas čia turi ir simbolinę paskutinės vakarienės prasmę.

Michaelo Nymano tipo orkestrėlio sudėties (trys saksofonai, bosinis klarnetas, du smuikai, violončelė, kontrabosas, klavesinas, du perkusininkai) pasirinkimą kompozitorius motyvavo tuo, jog statant tokius veikalus su kamerinėmis sudėtimis visuomet pritrūksta garso jėgos, o orkestro jėga yra bosai; tad čia dominuos bosiniai instrumentai. Dar bus „grojama“ puodais, kopūstais ir kitu geru, randamu virtuvėje. Taigi gruodžio 3 dieną Šv. Kotrynos bažnyčioje laukime intriguojančio, šmaikštaus ir skaniai kvepiančio reginio.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją