Pradėję braidymą Vilnelėje, tęsia Baltijos jūroje

Pasidžiaugusi, kad savo kūrybą Lietuvoje pristačiusi kaip eksperimentą, ji sulaukė didžiulio susidomėjimo, D. Ibelhauptaitė ryžosi rimtam išbandymui

„Mes supratome, kad žmonėms reikia teatro, tos muzikos, dramos ir vizualinės sintezės. Mums patiems atėjo laikas labai dideliam išbandymui – nusprendėme kaip tas Slibinas, kuriam nukirtus vieną galvą, užauga trys. Šį sezoną mes darysime tris darbus“

Du pastatymai bus visiškai nauji, vienas jų bus sugrąžintas į sceną.

„Kodėl trys? Norėjosi žiūrovui suteikti pasirinkimą, žanrų įvairovę, kad galėtų išbandyti save žiūrint visai kitą draminę medžiagą. Pasirinkome be galo skirtingus darbus. Per šešis mėnesius pasiūlysime tris premjeras. Grupei žmonių, kuri net nėra teatras ir neturi jokios struktūros, bus didelis egzaminas. Į šią kelionę mes išeiname drąsiai, nes per tuos metus susiformavo fantastiškuose žmonių ansamblis, kuris dalyvauja šiuose pastatymuose eilę metų“, - šypsojosi kūrėja.

Pagrindinis branduolys išlieka tas pats – Dalia Ibelhauptaitė, Juozas Statkevičius ir Gintaras Rinkevičius su visa garsių solistų grupe.

„Bus išbandymas, bet mes jau nebe studentai ir nebebraidome Vilnelėje. Dabar braidome šaltoje Baltijos jūroje“, - kalbėjo režisierė.

Aukštyn kojom miuziklą apverčiantis žanras

Pirmoji naujiena, kurią pristatys „bohemiečiai“ – unikalus amerikiečių kompozitoriaus Stepheno Sondheimo muzikinis trileris „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“.

Šis operiniam balsui skirtas kūrinys apverčia aukštyn kojom miuziklo žanrą. „Jei manęs papryšytų Sondheimo siužetą palyginti su kinu – sakyčiau jis artimas Quentino Tarantino ar gangsterių filmams, bet vyksta industriniame Viktorijos laikų Londone“, – sako režisierė Dalia Ibelhauptaitė.

„Neįprastame žanre pamatysime solistą Dainių Stumbrą. Įsivaizduoju, kad jam tai - tarsi nušokti iš septyniasdešimties aukštų namo į centrinį Niujorką“, - solisto būseną bandė apibūdinti režisierė. Pagrindinį vaidmenį spektaklyje atliks ir Asmik Grigorian.

Operoje „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ kūrybinį „bohemiečių“ trio palaiko ir kostiumų dizaineris Juozas Statkevičius. Šis kūrinys Rytų Europoje statomas pirmąjį kartą, jo premjera – vasario 19 d.

Sugrįžta R. Leoncavallo„Pajacai“

Antrasis šį sezoną pristatomas spektaklis – į sceną grįžtantys Ruggiero Leoncavallo „Pajacai“ – „bohemiečiams“ kelia ypatingus sentimentus. Ši kartu su Baltijos cirku statoma opera primena studentiškų laikų dvasią, kuomet trumpai scenoje gyvenę „Pajacai“ buvo kuriami minimaliomis lėšomis ir maksimaliu užsidegimu.

Ši opera žaižaruoja muzikalumu, ryškiais personažais, spalvingais J.Statkevičiaus kostiumais, akrobatais ir žonglieriais. Ypač svarbi rolė tenka tikrų tikriausiai meškai. Atgimusių „Pajacų“ premjera – jau lapkritį.

Išsipildys E.Montvido dešimtmečio svajonė

Trečiasis naujojo sezono darbas – Jules Massenet opera „Verteris“, parašyta pagal W.Goethe’s romaną „Jaunojo Verterio kančios“.

„Tai kamerinis, psichologiškas kūrinys su didžiuliu emociniu krūviu, giliu vidiniu turiniu – aukštoji opera, aukštoji muzika. Tai minimalistinis, intymus pastatymas, kuris mums yra naujas iššūkis“, – pasakojo režisierė

Pagrindinius vaidmenis „Verteryje“ atliks solistai Edgaras Montvidas ir Liora Grodnikaitė, ryškiausi Lietuvos jaunieji operos talentai iš karališkosios „Covent Gardeno” operos Londone, padarę ryškias karjeras pasaulio scenose.

Edgaras Montvidas neslepia, Verterio vaidmens laukęs visą dešimtmetį. Kameriniame „Verterio“ pastatyme iš viso išvysime tik septynis solistus, lydėsiančius žiūrovus į muzikos ir meilės gelmę.

Kartu su „bohemiečiais“ šį sezoną dirba šviesų dailininkas iš Londono Peteris Mumfordas, ką tik grįžęs iš naujų pastatymų Niujorko Metropoliteno operoje, bei scenografas Dickas Birdas. Abu menininkai Lietuvos publikai žinomi iš ankstesnių darbų – Giacomo Puccinio „Bohemos” ir W.A.Mozarto „Užburtosios fleitos”.

Populiarūs, bet ignoruojami

Prieš daugelį metų vieno žmogaus paklausta, kodėl D. Ibelhauptaitė nestato operų Lietuvoje, ji atsakė, kad mūsų šalyje to niekam nereikia. Dabar ji džiaugiasi, kad operos žanras Lietuvoje išgyvena sprogimą, ji tampa įdomi net televizijos žiūrovams.

„Į operą pradėjo eiti daug įvairesnių žmonių – įvairaus amžiaus, socialinės padėties, ko gero, opera pasidarė mažiau išrinktųjų žmonių, melomanų ir ekspertų dalykas, daugiau – visų“, - džiaugėsi režisierė.

Tiesa, operos solistas Dainius Stumbras, pasirodysiantis naujame darbe „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“, išreiškė gailestį, kad ir kokios sėkmės sulauktų „bohemiečių“ darbai ar kokį perversmą bedarytų, jie yra ignoruojami.

„Bohemiečiai“ pripažintas kaip precendento neturintis reiškinys, bet kažkodėl, kai vyksta teatro nominacijos, kurias rengia, pavyzdžiui, Kultūros Ministerija, niekur nesame minimi. Nežinau, kodėl. Norėčiau, kad apie visi daugiau sužinotų“, - kalbėjo jis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)