Pasak pranešimo, atvežtas tyrimams ir restauravimui į LDM Prano Gudyno muziejinių vertybių restauravimo centrą kūrinys, nuėmus aptaisą ir audinį, apstulbino meniniu vertingumu bei labai bloga būkle.

Paveikslas sukurtas nežinomo Lietuvos (tikriausiai - Vilniaus) dailininko 17 amžiaus 3-jame dešimtmetyje. Šį paveikslą bažnyčiai dovanojo Vilniaus vyskupas Eustachijus Valavičius (apie 1560-1630 metus), garsėjęs kaip dosnus mecenatas.

Kūrinys turėjo ne tik papuošti naujos, Mergelės Marijos garbei statomos bernardinų vienuolyno bažnyčios centrinį altorių, bet ir skelbti Marijos, kenčiančiųjų globėjos ir guodėjos, dorybes bei stiprybę.

Anot pranešimo, Tytuvėnų Madonos paveikslas yra vienas gražiausių ir vertingiausių vėlyvojo renesanso (manierizmo) ir ankstyvojo baroko epochų sandūros Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės vietinės dailės mokyklos kūrinys, atspindintis Vazų dinastijos propaguotas aukšto lygio estetines ir menines nuostatas.

Marija su kūdikiu nutapyta renesanso maniera, tačiau laikantis senojo bizantiško kanono: Marija stovinti, vaikelis Jėzus dešine ranka laimina, Marijos dešinė ranka judesyje tarsi rodytų kelią.

Aukščiausios kategorijos tapybos restauratoriaus Algimanto Vaineikio restauruotas paveikslas bus grąžintas į Tytuvėnus, kur sekmadienį jį pašventins Šiaulių vyskupas Eugenijus Bartulis.

Kūrinio tyrimų ir restauravimo darbus finansavo Kultūros paveldo departamentas.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją