Visų programos filmų autoriai savo avangardiniuose filmuose sąmoningai atsisakė istorijos pasakojimo, eksperimentavo su vaizdu, kino juosta. Dadaizmo pradininkas, vokiečių tapytojas, grafikas Hansas Richteris eksperimentinius filmus pradėjo kurti 1917 m. Jo 4 min. filmas "Rhythmus 21", sukurtas 1921 m. buvo pirmasis abstraktus filmas kino istorijoje.

Vienas žymiausių prancūzų kubistų Fernandas Leger taip pat susidomėjo kinu. Savo kritiniame ese apie kiną kaip plastikos ir muzikos meno rūšį jis rašė: „Tapybos klaida- siužetas. Kino klaida – tai scenarijus.“

Leger filmas "Ballet mécanique" parodė, kad galima daryti poveikį žiūrovams judančiu vaizdu, išvengiant istorijos pasakojimo. Prancūzų menininkas Marcelis Duchamp‘as (apie kurio kūrybą prirašyta daugybe knygų) turėjo tris filmo "Anemic Cinema" versijas. Paskutinioji buvo baigta 1926 m., kurią padėjo įgyvendinti garsus fotografas Manas Ray‘us.

Filme ritmiškai besikeičiantys vaizdai daro hipnotizuojantį poveikį. Filmą „Andalūzijos šuo” (“ Un Chien Andalou”) sukūrė du siurealistai – režisierius Luis Buñuelis ir dailininkas Salvadoras Dalí. Filme nėra rišlios įvykių sekos ar aiškios istorijos, tai lyg sapnas, kuriame pagrindiniai veikėjai vyras ir moteris. Vienas garsiausių XX a. avangardo nepriklausomo kino kūrėjų - austras Peteris Kubelka.

Jo filmas „Arnulf Rainer" lyg virvė supintas iš juodų, baltų atkarpų. Amerikietė Marie Menken kartu su savo vyru Willardu Maasu ir Maya Deren penktajame dešimtmetys buvo pagrindiniai Amerikos avangardo kūrėjai. Buvusi tapytoja Marie Menken, sako, kad kine jai patinka judesys ir šviesa, atspindžiai - tai, ko neįmanoma išgauti tapyboje. Šioje programoje bus rodomas jos filmas „Lights".

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją